معرفی تجهیزات پسیو شبکه + بررسی اجزا آن

این روزها اینترنت و موضوع حوزه زیرساخت شبکه و مرکزداده در تمامی سازمان های بزرگ و کوچک به جایگاه خاص و استراتژیکی تبدیل شده است. حوزه زیرساخت توسعه شبکه های کامپیوتری در پایان دهه 1960 میلادی توسط گروه “آرپانت” آغاز شد و روز به روز این حوزه پیشرفت شگرفی کرد تا بتواند مشکلات ارتباطی در درون سازمان ها و … را بهبود بخشند.

از این رو برای برقراری ارتباط بین اشخاص و ابزارها در سازمان ها بهتر است که نگاهی داشته باشیم به محصولات حوزه شبکه تا بتوانیم در امور سازمان با دانش معقول و کافی با آن ها روبرو شویم.

از آنجا که «شناخت» یکی از مهم‌ترین فاکتورهای پروسه خرید تجهیزات شبکه در هرجایی قلمداد می شود، در ادامه متن  به بررسی اصلی‌ترین و کاربردی‌ترین دستگاه‌های حوزه شبکه خواهیم پرداخت.

تعریف ساده شبکه و تجهیزات شبکه

تجهیزات شبکه برای ترکیب، تقسیم، تعویض، افزایش یا هدایت بسته‌های اطلاعات در طول یک رایانه یا شبکه مخابراتی استفاده می‌شود. به بیان دیگر تجهیزات شبکه به تمام ابزارهای لازم برای ایجاد یک شبکه، نگهداری و تعمیرات آن اطلاق می‌شود.

انواع تجهیزات شبکه

  • تجهیزات پسیو شبکه: این تجهیزات بدون نیاز به برق عمل می‌کنند انواع این تجهیزات مانند کابل‌ها، کانکتور و اتصالات، داکت یا کانال و انواع رک.
  • تجهیزات فعال شبکه: این تجهیزات به جریان برق نیاز دارند برخی از این تجهیزات مانند: کارت شبکه (NIC)، سوئیچ (switch)، مسیریاب (Router)، دیوار آتش (Firewall)، مبدل فیبر نوری (Media Convertor) و پرینت سرور (Print server).
  • هاب‌ها یک مکان مرکزی برای اتصال سیم به ایستگاه‌های کاری فراهم می‌کنند.
  • سوئیچ‌ها دستگاه‌ها را به رایانه‌های میزبان متصل می‌کنند و تعداد زیادی از رایانه‌ها، پرینترها، سرور و… را به یکدیگر متصل می‌کنند.
  • روترها یکی از هوشمندترین تجهیزات شبکه هستند و کاربردی مانند سویچ دارند. همچنین آنها دستگاه‌های وابسته به برنامه‌ریزی هستند که شبکه‌های فرعی را به یکدیگر متصل می‌کنند یا یک شبکه بسیار بزرگ را به زیر شبکه‌های کوچک‌تر تقسیم می‌کنند.
محصولات لگراند (Legrand)

محصولات لگراند (Legrand)

این برند بزرگ به عنوان یکی از محبوب ترین برندهای تامین کننده تجهیزات Passive در بازار جهانی فعالیت می‌کند. آدفا با تامین طیف متنوعی از محصولات لگراند دسترسی ساده و سریع شما به این محصولات را تضمین می‌کند تا در زمان مناسب تجهیزات خود را دریافت کنید.

آدفا محصولات لگراند را در حوزه سیستم های مدیریت کابل (ترانکینگ، کف کاذب و…)، الکتریکال و حتی شبکه های دیتا، پیشنهاد می‌کند.

با پیاده‌سازی این محصول توسط تیم های اجرایی متخصص و مجرب آدفا، هارمونی زیبایی در ظاهر و زیرساخت شبکه شما ایجاد می‌شود.

محصولات تله‌گارتنر (Telegärtner)

آدفا در حوزه آدفا با توجه به نیاز برخی از مشتریان و با اتکا به سابقه خود در پروژه‌های شبکه و زیرساخت، نمایندگی رسمی فروش و توزیع محصولات تله‌گارتنر (Telegärtner) در ایران را نیز بر عهده گرفته است آدفا در طول مدت کوتاهی از محصولات گسترده پسیو مسی و نوری این شرکت شامل محیط‌های اداری، صنعتی و نیز محصولات پسیو ویژه مراکز داده در بیش از 20 پروژه مرکز داده و شبکه بزرگ استفاده کرده است.

محصولات تله‌گارتنر
محصولات سیسکو (Cisco)

محصولات سیسکو (Cisco)

با توجه به جایگاه جهانی سیسکو در زمینه ICT، شرکت آدفا در طراحی، تامین تجهیزات و اجرای پروژه های شبکه و مرکز داده خود از این محصولات در سطحی تخصصی بهره می‌گیرد. متخصصان آدفا دارای گواهینامه‌های بین‌المللی سیسکو بوده و تجربه راه اندازی بیش از 200 پروژه موفق مبتنی بر این محصولات را دارا هستند.

این پروژه ها شامل: Switching, Routing, VOIP, Security و … است.

در واقع، محصولات سیسکو رایج‌ترین تجهیزات مورد استفاده در لایه‌های مختلف شبکه در سرتاسر دنیا هستند. اگر شما یک شبکه کیفی برای کسب‌و‌کارتان حیاتی است پیشنهاد ما استفاده از این تجهیزات است.

آدفا متناسب با نیازهای شما انواع تجهیزات اصلی سیسکو را در حداقل زمان ممکن فراهم می‌کند.