دایرکتوری تجاری دیتاسنتر
[statistics params='unique' class='fix-digits']

دایرکتوری تجاری مراکزداده آماده خدمت رسانی شد./ثبت اطلاعات شرکت های حوزه دیتاسنتر

برای اولین بار در کشور، به همت کارگروه ویژه کمیسیون زیرساخت مراکز داده‌ی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، دایرکتوری تجاری مراکزداده ایجاد و آماده بهره برداری ذینفعان شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، محمد آذری، رئیس کمیسیون زیرساخت مراکزداده با بیان اینکه در ادامه فعالیت‌های دوره قبل کمیسیون و پس از تشکیل دوره دوم کمیسیون زیرساخت مراکزداده در آبان ماه 1400، موضوع ایجاد دایرکتوری تجاری مراکز داده به عنوان یکی از فعالیت‌های مهم و ضروری شناسایی و در دستور کار کارگروه ویژه ای قرار گرفت، گفت: امیدواریم با مشارکت تامین کنندگان تجهیزات و ارائه دهندگان خدمات در ثبت صحیح و کامل اطلاعات در این دایرکتوری، از طریق ارائه اطلاعات طبقه بندی شده بنابر نیاز مخاطبان، شرایط مناسبی برای دسترسی و انتخاب بهینه مشتریان فراهم شود.

اطلاعات مراکز داده

وی افزود: صنعت مراکزداده از ترکیب بیش از 12 صنعت تشکیل شده و گستردگی و تنوع قابل توجهی در حوزه تامین کنندگان تجهیزات و خدمات در این حوزه وجود دارد. این ویژگی پیچیدگی فرآیند شناسایی و انتخاب تامین کنندگان و پیمانکاران این حوزه را برای کارفرمایان ایجاد می‌کند تا آنجا که در گذشته درخواست‌های مکرری از سازمان‌ها و کارفرمایان خصوصی و دولتی جهت دریافت فهرست شرکت‌های فعال در بخش‏های مختلف به کمیسیون ارجاع شده است.

آذری ضمن تشکر از محمد حسن گلستانه، رییس کارگروه جهت مدیریت فرآیند، تامین نیروی انسانی متخصص و پوشش هزینه‌های مترتب بر طراحی و راه اندازی وب‏گاه dcdirectory.ir گفت: جهت انجام فعالیت طراحی و ایجاد دایرکتوری تجاری کارگروه ویژه‌ای متشکل از علیرضا امجد از شرکت آدفا، محمد دین محمد آذری از شرکت پردیس دیبا اندیشان، زهره غفاری پور از شرکت افرانت، شکرا… قدیانی از شرکت ارتباطات نو خاورمیانه، حامد معین فر از شرکت مهندسین فناور پندار آریا به عنوان اعضای کارگروه مراکزداده تشکیل شد تا امروز این پروژه به ثمر بنشیند.

شناسایی معیارهای اصلی جهت جستجو در دایرکتوری تجاری

محمد حسن گلستانه، عضو هیأت مدیره و عضو کمیسیون زیرساخت مراکزداده سازمان نظام صنفی رایانه‎ای استان تهران نیز با اشاره به اینکه جهت انجام فعالیت طراحی و ایجاد دایرکتوری تجاری مراکزداده کارگروه ویژه ای تشکیل شده است، گفت: اولین اقدام تعریف شده در این خصوص موضوع دسته بندی اطلاعات گسترده این حوزه در سطوح رسته، رده و شاخه بود. این فعالیت در اواخر دوره اول کمیسیون مراکزداده آغاز شد و پس از تکمیل و جمع بندی در جلسات آغازین این دوره کمیسیون به کارگروه ویژه تشکیل شده جهت ایجاد دایرکتوری تجاری ارجاع شد.

عضو هیأت مدیره و عضو کمیسیون زیرساخت مراکزداده سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران ادامه داد: جهت سهولت در جستجو و طبقه بندی اطلاعات، سعی بر این بوده است تا شرکت ها در زمان ثبت نام نسبت به مشخص کردن زمینه فعالیت خود براساس پارامترهایی از جمله رتبه شورا، ماهیت حقیقی یا حقوقی، عضویت در کمیسیون های مرتبط، گواهی نامه های نظام صنفی، افتا، پدافند غیرعامل اقدام کنند تا بعد از ثبت اطلاعات و بررسی آن، ذینفعان به سرعت به اطلاعات مورد نیاز بر اساس فیلترهای تعبیه شده، دسترسی داشته باشند.

دایرکتوری تجاری مراکزداده

فرصت ارائه خدمات برای مشاوران و اشخاص حقیقی سازمان نصر

او ادامه داد: از دیگر امکانات دایرکتوری تجاری، امکان ثبت اطلاعات اشخاص حقیقی و مشاوران سازمان نصر و فعال در حوزه مراکز داده به عنوان مرجعی برای توسعه کسب و کار مشاوران و آشنایی بیشتر سازمان‌ها با متخصصان این حوزه است.

علاوه بر موارد فوق براساس نیاز صنعت و برنامه‌ریزی‌های انجام شده یکی از اهداف راه اندازی دایرکتوری فوق ایجاد مرجعی برای اطلاع رسانی اخبار این حوزه و شرکت های فعال است که امیدواریم گامی کوچک در ارتقاء دانش در حوزه مراکز داده باشد.

او در پایان با اشاره به اینکه در این مرحله ثبت نام و استفاده از خدمات این وب‏گاه رایگان است، افزود: از کلیه تامین کنندگان تجهیزات و خدمات رشته ای در حوزه مراکزداده، پیمانکاران طرح و ساخت(EPC)، پیمانکاران پشتیبانی و نگهداری و همچنین مشاوران حقوقی و حقیقی فعال در این حوزه دعوت می‌کنیم با مراجعه به وب‏گاه dcdirectory.ir و ثبت نام در آن، نسبت به تکمیل پروفایل و ثبت کامل اطلاعات مورد نیاز اقدام کنند.

پاسخی بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *