انتقال بخشی از داده های یوتیوب به سرویس ابری گوگل
[statistics params='unique' class='fix-digits']

انتقال بخشی از داده های یوتیوب به سرویس ابری گوگل

به گزارش آدفا، رئیس گوگل کلود گفت: گوگل در حال انتقال بخش‌هایی از سرویس ویدیویی یوتیوب، از زیرساخت مرکز داده داخلی شرکت به سرویس ابری خود است.

گوگل بخش‌هایی از یوتیوب را به سرویس ابری خود منتقل می‌کند تا در بازار رایانش ابری از رقبا عقب نماند. 

به گزارش آدفا، رئیس گوگل کلود گفت: گوگل در حال انتقال بخش‌هایی از سرویس ویدیویی یوتیوب، از زیرساخت مرکز داده داخلی شرکت به سرویس ابری خود است. 

این اقدام نشان می‌دهد که گوگل در تلاش است تا سهم خود را در بازار رو به رشد رایانش ابری گسترش دهد و به تبلیغات موجود در موتور جستجوی وب و سایر ویژگی ها، کمتر متکی باشد. از نظر تاریخی، گوگل برای اجرای پر کاربردترین برنامه‌های خود به سرور‌های رایانه‌ای مراکز داده خود، متکی بوده است. این تغییر باعث ایجاد هماهنگی بیشتر گوگل در مقابل رقبای اصلی خود مانند آمازون و مایکروسافت در آمریکا خواهد شد. 

در سال ۲۰۱۹ آمازون گفت که پس از سال‌ها کار، کسب و کار مصرفی خود یعنی بانک اطلاعاتی اوراکل را از دسترس خارج کرده است. مایکروسافت هم سعی کرده شبکه اجتماعی لینکدین و بازی ویدیویی ماین کرافت خود را به سرویس ابری عمومی Azure وابسته کند. 

کوریان گفت که بسته برنامه‌های بهره وری Google Workspace که قبلاً به عنوان G Suite شناخته می‌شد، برنامه ناوبری Waze و گروه تحقیقاتی هوش مصنوعی DeepMind، همگی از زیرساخت ابری گوگل استفاده می‌کنند. 

کسب درآمد شرکت ها از سرویس ابری 
البته وضعیت سرویس یوتیوب کمی متفاوت است. طبق آمار ابزار تحلیلی الکسا آمازون، این وب سایت دومین وب سایت بزرگ در اینترنت است که هر ماه بیش از ۲ میلیارد کاربر فعال دارد و گوگل آن را در سال ۲۰۰۶ به قیمت ۱.۶۵ میلیارد دلار خریداری کرد. با گذشت زمان و ابری شدن یوتیوب، گوگل می‌تواند درآمد ابری خود را افزایش دهد، چون سرویس ابری خدمات وب آمازون، به یک منبع اصلی سود این شرکت تبدیل شده است. 

مطابق آخرین آمار، گوگل ۵ درصد از بازار زیرساخت‌های ابری را در سال ۲۰۱۹ در اختیار داشت، در حالی که آمازون ۴۵ درصد و مایکروسافت حدود ۱۸ درصد از این بازار سهم داشتند. 

پاسخی بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *