تأسیس مرکز شناسایی تهدیدات سایبری در دوبی
[statistics params='unique' class='fix-digits']

تأسیس مرکز شناسایی تهدیدات سایبری در دوبی

به گزارش آدفا به نقل از سایبربان: شرکت بین‌المللی گروپ آی‌بی (Group-IB)  که در حوزه پیشگیری از حملات سایبری و تحقیقات جرائم پیشرفته فعالیت می‌کند، از تأسیس مرکز تحقیقات و شناسایی تهدیدات سایبری خاورمیانه و آفریقا در دوبی خبر داد.

شرکت «Group-IB» روسیه از تأسیس مرکز تحقیقات و شناسایی تهدیدات سایبری در دوبی خبر داد.  

به گزارش آدفا به نقل از سایبربان: شرکت بین‌المللی گروپ آی‌بی (Group-IB)  که در حوزه پیشگیری از حملات سایبری و تحقیقات جرائم پیشرفته فعالیت می‌کند، از تأسیس مرکز تحقیقات و شناسایی تهدیدات سایبری خاورمیانه و آفریقا در دوبی خبر داد.  

ایلیا ساچکوف، رئیس گروپ آی‌بی دراین‌باره اظهار داشت: 

این‌یک گام مهم در مسیر دستیابی به هدف استراتژیک است: ایجاد نخستین شرکت امنیت سایبری جهانی غیرمتمرکز با مراکز علمی تحقیقاتی در مناطق مالی مهم جهان.  

به گفته کارشناسان گروپ‌آی‌بی، مرکز تحقیقات و شناسایی تهدیدات سایبری در خاورمیانه امکان می‌دهد به نحو مؤثری با سازمان‌های انتظامی و پلیس سایبری کشورهای مختلف دنیا همکاری کرد. طی یک سال و نیم آینده، حداقل 50 متخصص محلی به عضویت تیم دوبی درمی‌آیند. 18 نفر از کارکنان بخش‌های مهم گروپ آی‌بی ازجمله دپارتمان رسیدگی به جرائم فناوری‌های پیشرفته، آزمایشگاه جرائم رایانه‌ای، دپارتمان Intelligence&Attribution، مرکز واکنش به رخدادهای امنیت اطلاعات، دپارتمان حفاظت در برابر ریسک‌های دیجیتال به دبی منتقل می‌شوند. 

کریگ جونز، مدیر تحقیقات و رسیدگی به جرائم سایبری اینترپل نیز در افتتاحیه دفتر مرکزی  گروپ آی‌بی در خاورمیانه اعلام کرد تیم گروپ‌آی‌بی در دوبی نقش مهمی در بررسی و تحقیقات تهدیدات منطقه‌ای ایفا می‌کند. 

به گفته وی، این سازمان در نظر دارد در قالب توسعه برنامه جهانی اینترپل در مبارزه با جرائم اینترنتی، همکاری خود را با گروپ آی‌بی و دفتر جدید آن در خاورمیانه در چارچوب فعالیت‌های عملیاتی برای مقابله با جرائم اینترنتی گسترش دهد.

پاسخی بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *