بهره برداری باج افزار Red Epsilon از آسیب پذیری های سرور مایکروسافت اکسچنج
[statistics params='unique' class='fix-digits']

بهره برداری باج افزار Red Epsilon از آسیب پذیری های سرور مایکروسافت اکسچنج

آسیب پذیری های اصلاح نشده سرور مایکروسافت اکسچنج توسط باج افزار جدیدی به نام Red Epsilon مورد بهره برداری قرار گرفته است.

طبق گزارش محققین شرکت سوفوس، آسیب پذیری های اصلاح نشده سرور مایکروسافت اکسچنج توسط باج افزار جدیدی به نام Red Epsilon مورد بهره برداری قرار گرفته است. 

به گزارش آدفا به نقل از سایبربان ظاهرا باج افزار جدیدی به نام Red Epsilon (رد اپسیلون) توانسته است با استفاده از آسیب پذیری های سرور مایکروسافت اکسچنج، دستگاه های موجود بر روی شبکه را رمزنگاری کند. 

حملات باج افزار Red Epsilon قبل از رسیدن به مرحله رمزنگاری، متکی بر بیش از 12 اسکریپت می باشد. این باج افزار از قابلیت ریموت دسکتاپ نیز استفاده می کند. ( دسترسی از راه دور به سیستم عامل رایانه )  

بیشتر بخوانید: پیامدهای حمله سایبری به صنعت دریانوردی

محققین امنیت سایبری شرکت Sophos ( سوفوس ) هفته گذشته طی بررسی حمله سایبری صورت گرفته به یکی از شرکت های بزرگ آمریکا در صنعت گردشگری، باج افزار جدیدی به نام Red Epsilon را شناسایی کردند.  

محققین متوجه شدند که عاملین این باج افزار توانسته اند با بهره برداری از آسیب پذیری های اصلاح نشده موجود در سرور مایکروسافت اکسچنج، به شبکه هدف خود نفوذ کنند.  

گزارش شرکت سوفوس

طبق گزارش امروز شرکت سوفوس، مهاجمین توانسته اند با استفاده از آسیب پذیری های ProxyLogon، به دستگاه های موجود بر روی شبکه دسترسی پیدا کنند.  

البته به دلیل بحرانی بودن این آسیب پذیری ها، اکثر سازمان های سرتاسر جهان به سرعت اقدام به نصب اصلاحیه امنیتی کردند و 92 درصد سرورهای در معرض خطر مایکروسافت اکسچنج در عرض کم تر از یک ماه اصلاحیه امنیتی دریافت کردند.  

رد اپسیلون به زبان برنامه نویسی Go نوشته شده و دارای اسکریپت های PowerShell مخربی است که می توانند زمینه را برای فرآیند رمزنگاری فایل مهیا کنند. 

مشاوره رایگان امنیت

با وجود آنکه از هویت عاملین این باج افزار اطلاعاتی در دسترس نیست اما منشا نام این باج افزار مشخص است. اپسیلون رد نام یکی از شخصیت های فیلم های مارول است. سرباز روسی که قادر است در فضا نفس بکشد.  

با وجود نوپا بودن در صنعت باج افزار آن ها تا الان توانسته اند شرکت های زیادی را مورد هدف قرار دهند. آن ها حتی توانسته اند مبالغی را نیز به عنوان باج به دست بیاورند.

پاسخی بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *