کتاب یادگیری ماشین با R، با حمایت شرکت ارتباط داده های فراایده (آدفا) منتشر شد.
[statistics params='unique' class='fix-digits']

کتاب یادگیری ماشین با R، با حمایت شرکت ارتباط داده های فراایده (آدفا) منتشر شد.

کتاب یادگیری ماشین با R،با حمایت شرکت ارتباط داده های فراایده (آدفا) منتشر شد.

کتاب یادگیری ماشین با R، با حمایت شرکت ارتباط داده های فراایده (آدفا) وبا حضور مدیران عامل بانک های کشور در هتل اسپیناس رونمایی شد.

به گزارش روبط عمومی آدفا، همزمان با برگزاری دومین دوره آموزش بانکداری نوین ویژه مدیران‌عامل، اعضای هیئت‌مدیره و هیئت‌ های عامل نظام بانکی کشور که با حضور بیش از ۱۲۰ نفر از مدیران ارشد برگزار گردید، از کتاب یادگیری ماشین با R و همچنین از سامانه آموزش بانکداری نوین با حضور مدیرعامل شرکت ارتباط داده های فراایده (آدفا) آقای مهندس محمدحسن گلستانه در این مراسم رسما رونمایی و معرفی گردید.

دانش یادگیری ماشین با R، راه‌حل تصمیمات هوشمندانه در هزاره سوم

بسیاری از کسب‌وکارها امروز به‌دنبال یافتن رفتار مشتری هستند تا بهتر بتوانند محصولات خود را به او عرضه کنند. راهکاری که این روزها شرکت‌های بزرگ تکنولوژی استفاده می‌کنند، هوش مصنوعی است تا بتوانند مخاطبان خود را راضی نگه دارند.

الگوریتم‌های خاصی که این روزها در شرکت‌هایی مانند گوگل، فیسبوک، اینستاگرام و … استفاده می‌شود تا کاربران را به سمت محتوایی که بیش‌تر می‌پسندد هدایت کند از طریق یادگیری ماشین کار می‌کند. اهمیت یادگیری ماشین در صنعت بانکداری بالا است. چرا که چه در زمینه شناسایی مشتری (KYC) و چه در دیگر زمینه‌ها می‌تواند کار را برای این صنعت بسیار آسان‌تر کند.

گفتنیست، کانون کتاب و اندیشه فابا، با حمایت و همکاری شرکت آدفا

مسئولیت های اجتماعی آدفا، این بار انتشار کتاب R

(ارتباط داده های فرا ایده) در ادامه فعالیت‌های خود این بار به انتشار اثر علمی و آموزشی درحوزه هوش مصنوعی پرداخته است. کتاب «دانش یادگیری ماشین با R، راه‌حل تصمیمات هوشمندانه در هزاره سوم» اثری درخور از برت لنتز است. این کتاب در دومین دوره آموزشی «بانکداری نوین» ویژه مدیران ارشد نظام بانکی کشور رونمایی خواهد شد.

این کتاب کمک می‌کند فعالان این حوزه با توجه به اهمیت موضوع هوش مصنوعی در صنایع به ویژه صنعت بانکداری و پرداخت از روند سریع روبه رشد این عرصه  بازنمانند و با مطالعه و پژوهش و تحقیق در موضوعات عینی بتوانند به پیاده‌سازی الگوهای بومی مورد نیاز بپردازند، تا در عصر گسترش و همه‌گیری هوش مصنوعی به حق حرفی برای گفتن داشته باشند.

کتاب «یادگیری ماشین با R ، راه‌حل  تصمیمات هوشمندانه در هزاره سوم» را برت لنتز پدید آورده است، این کتاب تالیف و ترجمه علی رستمی شهر بابکی به سفارش مرکز فابا ( فرهنگ سازی و آموزش بانکداری الکترونیک) کانون کتاب و اندیشه فابا بوده و قیمت آن ۱۲۰ هزار تومان است، که می توانید از اینجا به صورت آنلاین سفارش خودتان را ثبت فرمایید.

درباره کتاب R

گرد آورنده در پشت جلد کتاب نوشته‌ای از پدرو دومینگز ( Pedro Dominge)  آورده است که «مردم نگران هستند که کامپیوترها آنقدر هوشمند شوند که دنیا را تسخیر کنند؛ اما مشکل اینجاست که آنها خیلی ساده لوح هستند، مدت‌ها است که کامپیوترها  دنیا را گرفته‌اند.»  این جمله نشان از درون مایه کتاب دارد که با نگاهی دقیق متوجه می‌شویم که به مقوله‌ای نو و ویژه پرداخته است.

نام کتاب خود سرآغاز فصلی در زمینه هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی است که مهمترین الگوریتم‌های یادگیری ماشین را با زبان ساده و کاربردی با به‌کارگیری برنامه R قدم به قدم و بدون نیاز به دانش قبلی در برنامه نویسی بیان می‌کند. این کتاب با استفاده از الگوریتم‌های ریاضی، اطلاعات را به بینش عملی تبدیل می‌کند و این قابلیت باعث می‌شود تا یادگیری ماشین متناسب با عصرکلان داده‌ها باشد. بدون یادگیری ماشین، همراهی با جریان عظیم اطلاعات که در حال وقوع است، ناممکن به نظر می رسد.

علی رستمی شهر بابکی، مترجم این اثر که خود دانش آموخته این رشته است و سال ها تجربه کار تخصصی در آمریکا را در کارنامه کاری خود دارد، بیش از پیش به ضرورت و ورود متخصصان داخلی در این حوزه باور دارد. مترجم در ابتدای کتاب آورده است: ازجمله دلایلی که متخصصان از این حوزه دور مانده‌اند، پیچیدگی‌های مدل‌های ریاضی و آماری است که در طراحی الگوریتم‌ها به‌کار می‌رود.  برای رفع این مشکل و تشویق کارشناسان در حوزه‌های مختلف به مطالعه در حوزه هوش مصنوعی و به‌کارگیری دانش آموخته شده در حل مسائل واقعی، این کتاب توصیه می شود که از معدود کتاب‌هایی است که تلاش کرده مفاهیم پیچیده الگوریتم‌های یادگیری ماشین را با بیانی ساده در حل مسائل واقعی در صنایع مختلف با استفاده از برنامه R شرح دهد.

کتاب در ۱۲ فصل نگاشته شده است. هر فصل کتاب به موضوعاتی همچون، معرفی یادگیری ماشین، مدیریت و درک داده‌ها، یادگیری کند در دسته‌بندی با نزدیک‌ترین همسایگی‌ها، یادگیری احتمالی با استفاده از «بیز ساده»، در مبحث طبقه‌بندی کردن، فصل تقسیم وشاخه‌بندی کردن، که دسته‌بندی با استفاده از قوانین و درختان تصمیم‌گیری انجام می‌گیرد، همچنین از دیگر فصل‌ها می‌توان به روش‌های رگرسیون در پیش‌بینی عددی، روش‌های جعبه سیاه – شبکه‌های عصبی و ماشین‌های بردار پشتیبان، پیداکردن الگوها در تحلیل سبد خرید با استفاده از قوانین مرتبط، پیداکردن گروهی از داده‌ها با استفاده از خوشه‌بندی با میانگین‌هایK ، ارزیابی عملکرد مدل، بهبود عملکرد مدل و ترفندهای اختصاصی یادگیری ماشین می‌پردازد.

کتاب با متنی بسیار روان و ساده با خواننده سخن می‌گوید. خالی از لطف نیست بخشی از نخستین فصل کتاب اینجا آورده شود؛ «هم اکنون در یادگیری ماشین برای جایگزینی با مغز انسان فاصله زیادی وجود دارد و فعلا محدود به پارامترهایی ارائه شده است و مانند انسان قابلیت نتیجه‌گیری براساس خرد و درک جمعی را ندارند. خرد جمعی یا درک عام همان حاصل یک عمر تجربه کسب‌شده انسان در گذر زمان است که کامپیوتر فاقد آن است.»

در کتاب با استفاده از تصاویر، نموارها ، فرمول‌ها، منحی‌ها و جدول‌های مربوط به هر فصل مباحث مطرح شده را به‌صورت گویا و کاربردی قدم به قدم برای خوانندگان ارائه می‌کند تا بتوانند با دستمایه‌ای از تجربه که در کتاب آمده است در مراحل اجرایی، آماده سازی، اجرای مدل و … به نتیجه مطلوب دست یابند.

این اثر خواندنی برای کتاب‌خوانان و جویندگان علاقه‌مند در زمینه به‌کارگیری داده‌ها برای اقدام عملی،  بسیار کاربردی است. شاید پیش از این هیچگاه ازبرنامه R  استفاده نکرده باشید، اما این کتاب کمک خواهد کرد تا مطالب را بسیار ساده بیاموزید، آشنایی اندک با مفاهیم پایه ریاضی و برنامه‌نویسی در خواندن این کتاب مفید است، اما تجربه قبلی مورد نیاز نیست و تمام آن چه مورد نیازاست کنجکاوی برای یادگیری است.

پاسخی بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *