امنیت در وردپرس
[statistics params='unique' class='fix-digits']

راه های مهم و ضروری تامین امنیت وردپرس

در این مطلب قصد داریم به راهکارهای مهم برای افزایش برقرای امنیت در وردپرس بپردازیم.

مسئولیت اطمینان از امنیت سایت خود، نه تنها برای مشاغل بلکه برای کاربران به عهده شما است.

در این مطلب به کمک مرکز آپا کردستان، قصد داریم به راهکارهای مهم برای افزایش برقرای امنیت در وردپرس بپردازیم.

اما قبل از آن، اجازه دهید برخی از رایج ترین تهدیدات امنیت در وردپرس که ممکن است وب سایت شما با آن روبرو باشد را مرور کنیم.

  • – رخ دادن حملات متداول در صورت ایمن نبودن وب سایت
  • – حملات باج افزاری
  • تزریق SQL
  • Cross-Site Scripting (XSS)

راه حل‌ها مهم برای برقراری امنیت در وردپرس

1. استفاده از پروتکل SSL

بازدید و ورود به وب سایت شما باید کاملاً از شنودگران (استراق سمع کنندگان) ایمن باشد. بگذارید بگوییم وقتی کاربران وارد سایت شما می‌شوند، آن‌ها نام کاربری/ ایمیل و رمز عبور خود را وارد کرده و “ورود به سیستم” را فشار می دهند.

مرورگر آن‌ها قصد دارد این اطلاعات را به سرورهای سایت شما ارسال کند. برای حفاظت از این اطلاعات، باید رمزگذاری شود تا سرقت از سوی هکرها بی فایده شود. استفاده از پروتکل SSL یکی از متداول ترین روش های رمزگذاری ترافیک ورودی و خروجی به وب‌سایت است.

آدرس وب سایت شما اکنون باید به جای “http” دارای پروتکل “https” باشد. با استفاده از این پروتکل، سرور شما برای مرورگر هر کاربر گواهی صادر می کند. این گواهی حاوی یک کلید عمومی است که سایت شما از آن برای رمزگذاری هر پیامی که از طریق اینترنت ارسال می کند استفاده خواهد کرد. سرور با استفاده از همان کلید این پیام را رمزگشایی می کند.

2. Strattic

سرویس میزبانی سایت وردپرس شما اولین دفاع اصلی در برابر هرگونه حمله است. به طور سنتی، نحوه ساخت یک وب سایت به این صورت است که backend داده های سمت سرور (و در نتیجه محتوا) را مدیریت می کند در حالی که frontend آن در معرض دید کاربران قرار دارد.

با استفاده از مدل وردپرس ثابت Strattic، سایت واقعی نمایش داده نمی شود، بلکه صفحات از پیش ارائه شده “ثابت” وجود دارد. این صفحات از پیش ارائه شده به سرورها متصل نیستند، بنابراین مهاجمان نمی توانند از هرگونه حفره امنیتی استفاده کنند. طبق گفته های Strattic، سطح حمله به سایت وردپرس شما به دلیل مدل آن ها 99.9999٪ کاهش یافته است. سایت شما در محفظه مخصوص خود قرار دارد که کاملاً از وب جدا شده و این امر برای هکرها کاملاً غیرقابل ردیابی است.

اما بگذارید روشن کنیم، مزایای سایت های وردپرس فقط به امنیت محدود نمی شود. با معماری ثابت که در Strattic’s در بیش از 200 CDN موجود در سراسر جهان میزبانی می شود، سایت شما عملکرد بهتری دارد. همچنین، وقتی هر افزونه وردپرس آسیب پذیر شود، اصلاحات فوری برای سایت های ثابت ضروری نیست. این باعث می شود سایت شما تقریباً نیاز به اصلاح و نگهداری نداشته باشد (از هزینه‌های زیاد در این بخش جلوگیری کند).

3. Wordfence Security

Wordfence یک افزونه امنیتی وردپرس، فایروال endpoint است. در کنار سرورها و فیلترهای سایت شما، ترافیکی را که از طریق آن عبور می کند غربال می کند. این کار را با استفاده از پایگاه داده IP های مخرب جمع آوری شده و قوانین فایروال انجام می دهد. این نه تنها به عنوان فایروال بلکه به عنوان یک پروفایل امنیتی کلی برای سایت شما عمل می کند. داشبورد آن آمار مربوط به ترافیک، IP مخرب شناسایی شده و سایر اطلاعاتی را که از فیلتر کردن ترافیک وب جمع آوری می کند، به شما نشان می دهد.

4. WP fail2ban

با استفاده از این افزونه، می توانید مطمئن باشید هیچ کس نمی تواند با استفاده از چندین ترکیب رمز عبور، حمله bruteforce به سایت شما انجام دهد. با WP fail2ban، می توانید تمام تلاش های ورود به سایت خود را مشاهده کرده و در صورت شناسایی فعالیت های مشکوک اقدامات لازم را انجام دهید.

5. VaultPress

حمله باج افزار فقط به اندازه عدم توانایی قربانی در تهیه نسخه پشتیبان از سایت و داده های خود است. با استفاده از افزونه VaultPress، هر صاحب وب سایت وردپرس می تواند مطمئن باشد که همیشه از آن ها نسخه پشتیبان تهیه می کند و در برابر قطع و حملات محافظت می شود.

این افزونه نه تنها برای تهیه نسخه پشتیبان بلکه موارد بهتر دیگری نیز دارد. فعالیت وب سایت را رصد می کند و موارد مشکوک را به شما اطلاع می دهد. خارج از امنیت، این قابلیت آماری را نیز در اختیار شما قرار می دهد که می تواند به شما در بهبود سایت کمک کند (مانند بیشترین صفحات بازدید شده، محبوب ترین ساعات بازدید از هر صفحه و غیره).

دستورالعمل هایی برای جلوگیری از وقوع حملات سایبری اخیر در کشور ( بخش دوم)

نتیجه گیری مهم امنیت در وردپرس

داشتن یک وب سایت مسئولیت زیادی از نظر امنیتی به همراه دارد. کاربران شما اطمینان دارند که استفاده از سایت شما اطلاعات آن ها را به خطر نمی اندازد. همچنین، شما نمی خواهید مزیت رقابتی شما توسط مهاجمان دچار چالش شود. اگرچه ممکن است مسئولیت های زیادی به نظر برسد، اما راه حل های ذکر شده و دیگر روش‌ها می‌تواند به شما در این مسیر کمک کنند.

مطالعه بیشتر:

https://www.adfa.ir/2649/%D8%AF%D8%B3%D8%AA%D9%88%D8%B1%D8%A7%D9%84%D8%B9%D9%85%D9%84%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%AC%D9%84%D9%88%DA%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D9%88%D9%82%D9%88%D8%B9/

پاسخی بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *