لایه های طراحی شبکه و پیاده سازی صحیح آن

طراحی و اجرای شبکه

آدفا به ایجاد زیرساخت ارتباطی سریع، پایدار، منعطف و امن به عنوان زیرساخت تمامی خدمات نوین کسب‌و‌کار به خوبی واقف است. ما در طراحی و اجرای شبکه‌، به عنوان یکی از نیازهای اساسی هر سازمان، تخصص داریم و تجربه موفق مشتریانمان را به خوبی لمس کرده‌ایم.

نشانه ای از موفقیت ما در این زمینه رضایت بیش از ۵۰۰ سازمان و شرکت در حوزه‌های گوناگونی چون نفت‌و‌گاز، عمران و بیمه است.

طراحی شبکه

لایه های مختلف طراحی شبکه

مدل شبکه های امروزی چنانچه از یک مدل استاندارد و اصولی تبعیت نکند می‌تواند باعث اختلال در شبکه و عدم کارایی آن شود. یکی از بهترین مدل هایی که امروزه در اکثر سازمان ها و شرکت ها استفاده می شود مدل سه لایه ای سیسکو یا Hierarchical Network Model است.

این مدل درختی، ابداع سیسکو است که به متخصصان اجازه طراحی شبکه های گسترده را می‌دهد و باعث می‌شود کار طراحی، اجرا و مدیریت شبکه های بزرگ راحت‌تر شود:

لایه Core

همانطور که از اسم آن پیداست نقش ستون فقرات شبکه به عهده آن است. کار اصلی این لایه ایجاد ارتباط پر سرعت بین تجهیزات مختلف در لایه Distribution می باشد. معمولا در این لایه از سوئیچ های پرسرعت استفاده می گردد و به طور نرمال هیچ عملیات دیگری مثل فیلترینک یا Qos در این لایه انجام نمی پذیرد از این لایه برای ارتباط اینترنتی و سرویس های میل و روترها نیز استفاده می‌کنند.

لایه Distribution

این لایه بین دو لایه دیگر یعنی Core و Access قرار می گیرد و چندین وظیفه دارد، اول اینکه مرز بین Broadcast ایجاد شده در لایه Access و عدم انتقال این Broadcast ها به لایه Core است و تبدیل لایه دو به سه و انجام عمل روتینگ و ارسال Packet ها به Core روی لایه سه به عهده این لایه است.

وظیفه فیلترینگ و Qos و خلاصه سازی آدرس های شبکه نیز در این لایه انجام می‌شود. وظیفه ترجمه و اتصال بین مدیاهای مختلف مانند وایرلس و اترنت و فیبر و ارتباط VAN نیز در این لایه انجام می‌پذیرد و پس از درآوردن آدرس لایه سه از درون فریم لایه دو عمل مسیریابی را به سمت بالا یعنی لایه Core انجام می دهد.

لایه Access

لایه ای که کاربران شبکه به صورت مستقیم با آن در ارتباط هستند و از اهمیت ویژه ای برخوردار است چرا که کلیه تنظیمات مربوط به مسائل امنیتی و سرعت دسترسی در این لایه انجام می پذیرد و این تنظیمات در لایه Distribution تکمیل می‌شود.

آدفا سرویس‌ها و خدمات زیر را در این حوزه ارائه می‌کند:

  • مشاوره، طراحی و اجرای شبکه‌ های محلی و گسترده (LAN و WAN)
  • ایجاد ارتباطات WAN با استفاده از خطوط اینترانت ، اینترنت و ارتباط ماهواره‌ای و کلیه خطوط قابل ارائه مخابراتی
  • ایجاد شبکه‌های سرعت بالا مبتنی بر فیبر نوری
  • ارائه تجهیزات تخصصی شبکه (Passive و Active)
  • ایجاد شبکه‌های بی‌سیم (Wireless)
  • طراحی و راه‌اندازی سیستم‌های مدرن تلفنی (IP Telephony)
  • ارائه خدمات نرم‌افزاری و سرویس‌های شبکه‌ای از قبیلMail Server ، RRAS، Caching و مانند آن
  • ارائه خدمات طراحی، نصب و راه‌اندازی دوربین‌های تحت شبکه و ذخیره تصویر

پاسخی بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *