راه های دسترسی از راه دور به سیستم های کامپیوتری در مواقع دورکاری

دسترسی از راه دور

فرقی نمی‌کند شرکتی معظم و بزرگ باشید یا کسب ‌و‌کار کوچک را هدایت می کنید، آدفا بهره‌ وری شما را با دسترسی از راه دور کارمندان‌تان در هر کجا که هستند به اطلاعات مورد نیاز در شرکت ‌تان فراهم می‌سازد.

با راهکار دسترسی از راه دور آدفا تنها کافی است به اینترنت یا اینترانت دسترسی داشته باشید تا در هر کجا و هر زمان از سرعت، سادگی و امنیت دسترسی از راه دور لذت ببرید. با ما فاصله شما با اطلاعات و سرویس‌های موجود در شرکت‌تان هر کجا که باشید تنها یک کلیک است.

دسترسی از راه دور

این تنها مربوط به شما و یارانه شخصی‌تان نیست. برقراری ارتباط بین شعب سازمانی برای استفاده از نرم‌افزارهای یکپارچه به ویژه اگر بین این دفاتر عدم یکپارچگی در زمینه سیستم عامل نیز وجود داشته باشد پیچیده است. اوضاع وقتی پیچیده‌تر می‌شود که تامین اینترانت یا اینترنت با سرعت مناسب هزینه قابل توجهی به سازمان تحمیل کند. اما در واقع این مشکل با خدمات آدفا از طریق راهکارهای ذیل حل شده است:

Application Virtualization

یکی از بهترین راهکاراهای دورکاری میباشد و شرکتهایی مانند VMWare ، Citrix و Microsoft برای این راهکار محصولات بسیار مناسبی دارند ، توضیح مختصر اینکه کاربر از طریق دورکاری میتواند به صورت امن به تمامی نرم افزارهایی که در سازمان استفاده میکرده دسترسی پیدا کند و فقط محدود به استفاده از همان نرم افزارها باشد بدون نیاز به نصب نرم افزارهای داخل سازمان ، این راهکار میتواند از طریق یک مرورگر ساده هم مورد استفاده قرار بگیرد.

Virtual Desktop Infrastructure

با بهره گیری از این راهکار خصوصا محصولات شرکتهای VMWare و Citrix میتوان همان ایستگاه کاری را که کاربر در سازمان با آن کار میکرده و یا یک ایستگاه کاری جدید و ایزوله که خاص دورکاری باشد را در اختیار کاربر قرار داد با امنیت بالا و سهولت در استفاده ، یعنی این راهکار را میتوان طوری پیاده سازی کرد که کاربر با استفاده از یک مرورگر ساده به دستگاه خودش در سازمان و یا دستگاهی که برای دور کاری در نظر گرفته شده متصل شده و مشغول به کار شود.


شایان ذکر است که حتما برای استفاده از قابلیتهای این راهکار نیازی نیست که قبلا VDI در سازمان راه اندازی کرده باشید یا در حال حاضر ایستگاهای کاری سازمان خود را مجازی کرده باشید این راهکار میتواند به صورت ترکیبی و در حد Session Base راه اندازی شود مثلا با قابلیت RDSH از Remote Desktop در این بستر با امنیت مناسب میتوان استفاده کرد.

Virtual Private Network

یکی از کاربردی ترین و ساده ترین ( از نظر راه اندازی در سازمان ) راهکارهایی که برای دورکاری میتوان استفاده کرد VPN است البته با در نظر گرفتن مخاطرات امنیتی که پیشتر در این سند گفته شد ، باید در نظر داشت که استفاده از راهکار VPN چالشهای خاص خود را دارد اما سازمانهایی که Firewall و یا UTM در اختیار دارند میتوانند از قابلیت  Web-Portal استفاده نمایند که بسیار ساده و کاربردی است و کاربر برای استفاده از آن تنها نیاز به یک مرورگر ساده دارد که با آن با آدرس VPN Server مورد نظر رفته و بعد از احراز هویت از منابع مورد نیازش در سازمان استفاده کند.

Remote Desktop WEB Access

راه اندازی این راهکار نیاز به سخت افزار و یا نرم افزار آنچنانی ندارد و بیشتر مناسب سازمانهای کوچک است، در حد اینکه لازم باشد از چند ایستگاه کاری برای دورکاری استفاده شود به طور خلاصه قابلیت Remote Desktop را در محیطی با امنیت بیشتر به شما می دهد .

ارتباطات و سیستم های تلفنی

با استفاده از محصولاتی مانند Skype for business ، Cisco Unified Communications میتوان نیاز ارتباطات بین کارمندان و سازمان را در شرایط دور کاری تا حد مطلوبی مرتفع کرد بطوری که تمامی تماسهای سازمانی در این راهکار مدیریت شود و بتوان از قابلیت هایی مانند کنفرانس ، Instant Messaging بهره برد.
همچنین میتوان از 3CX و یا حتی Secure SIP برای راه اندازی راهکارهای مختصر استفاده کرد و همچنان تمامی ارتباطات تلفنی سازمان را در شرایط دورکاری مدیریت نمود.

پاسخی بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *