المپیک توکیو و کابوس های سایبری
[statistics params='unique' class='fix-digits']

المپیک توکیو ۲۰۲۰ و کابوس های سایبری آن

شرکت امنیت سایبری Recorded Future در گزارشی، مهم ترین تهدیدات سایبری مسابقات المپیک 2020 توکیو را معرفی کرد.

شرکت امنیت سایبری Recorded Future در گزارشی، مهم ترین تهدیدات سایبری مسابقات المپیک 2020 توکیو را معرفی کرد.

به گزارش روابط عمومی آدفا و به نقل از سایبربان؛ شرکت امنیت سایبری Recorded Future روز گذشته جزئیاتی را در ارتباط با عوامل تهدید کننده بازی های المپیک 2020 توکیو منتشر کرد.

اپیدمی کرونا، حملات باج افزاری و فعالیت های مخرب پشتیبانی شده از سوی دولت ها از جمله مهم ترین تهدیدات به شمار می روند.

با استناد بر المپیک های گذشته می توان به راحتی متوجه شد که همچین رویداد مهم و شناخته شده بین المللی می تواند با استقبال مهاجمین سایبری همراه باشد.

یافته های کلیدی Recorded Future در گزارش این شرکت، به شرح زیر می باشد:

  • هکرهای دولتی به دلیل دارا بودن قابلیت های پیچیده و اختلافات همیشگی با کمیته ملی المپیک و نهادهای مرتبط، مهم ترین تهدید بازی های المپیک و سازمان های وابسته محسوب می شود. 
  • گروه های هکری روس به دلیل سابقه هدف قرار دادن رویدادهای مهم و اختلافات اخیرشان بر سر ابهامات مربوط به شرکت روسیه در این مسابقات، شاید محتمل ترین افراد برای هدف قرار دادن المپیک پیش رو باشند. 
  • باج افزار شاید بزرگ ترین تهدید برای سازمان های وابسته به المپیک باشد چرا که عاملین آن، المپیک را هدفی جذاب می دانند. 
  • انتشار اخبار جعلی و دروغین می تواند باعث ایجاد تناقضات و مشکلات زیادی در این مسابقات شود. این موضوع همچنین می تواند رویداد المپیک را نا ایمن، بدنام و نا عادلانه جلوه دهد. 
مشاوره رایگان امنیت

 محدودیت های موجود به دلیل اپیدمی کرونا، اجازه وقوع حملات فیزیکی را نمی دهد اما المپیک همواره صحنه ی اعتراضات سیاسی بوده است. اعتراضات بابت برگزاری این رویداد در ژاپن نیز ریسک تهدیدات داخلی را افزایش می دهد. 

بازی های المپیک از گذشته تا به الان، هدفی جذاب برای بازیگران مخرب بوده  است چون سازمان های مورد هدف قرار گرفته در این حملات مجبور به پرداخت آنی باج هستند. 

پاسخی بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *