تفاهم نامه امنیت سایبری آمریکا و سنگاپور
[statistics params='unique' class='fix-digits']

امضا 3 تفاهم نامه امنیت سایبری بین آمریکا و سنگاپور

آمریکا و سنگاپور در بخش‌های دفاعی، مالی و عمومی تفاهم‌نامه امنیت سایبری امضا کردند.

آمریکا و سنگاپور در بخش‌های دفاعی، مالی و عمومی تفاهم‌نامه امنیت سایبری امضا کردند.

به گزارش روابط عمومی آدفا و به نقل از سایبربان، لی هسین لونگ (Lee Hsien Loong)، نخست‌وزیر سنگاپور روز دوشنبه اعلام کرد ایالات‌متحده و سنگاپور سه تفاهم‌نامه برای گسترش همکاری در زمینه امنیت سایبری امضا کرده‌اند.

این تفاهم‌نامه‌ها که در زمینه امنیت سایبری بخش‌های عمومی، دفاعی و مالی به امضا طرفین رسید پس‌ازآن اتفاق افتاد که کامالا هریس معاون رئیس‌جمهور آمریکا در سفری سه‌روزه به سنگاپور رفت تا همکاری‌های دوجانبه در زمینه‌های مختلف ازجمله دفاعی و امنیت سایبری را تقویت کند.

مطالعه بیشتر:  اقدامات لازم برای کارمندان جهت جلوگیری از حملات در فضای سایبری

اولین یادداشت تفاهم توسط دیوید کوه (David Koh)، مدیر اجرایی آژانس امنیت سایبری سنگاپور (CSA) و جن ایسترلی، مدیر آژانس امنیت سایبری و امنیت زیرساخت ایالات‌متحده موسوم به سیسا (CISA) امضا شد. این یادداشت تفاهم بر اساس یک تفاهم‌نامه مشابه ای است که در سال 2016 امضا شده بود.

مشاوره رایگان امنیت

آژانس امنیت سایبری سنگاپور روز دوشنبه در اطلاعیه‌ای گفت:

این تفاهم‌نامه در زمینه‌هایی مانند تبادل منظم اطلاعات در مورد تهدیدات سایبری، واکنش در برابر حوادث امنیت سایبری و آموزش و تمرینات مشترک امنیت سایبری هماهنگی ایجاد خواهد کرد.

همچنین این تفاهم‌نامه ارائه راهنمایی‌های متقابل در مورد روندهای رایج و بهترین شیوه‌های امنیت سایبری، همکاری مشترک در فعالیت‌های افزایش ظرفیت و همچنین افزایش آگاهی از امنیت سایبری در بین اجزای مربوطه را پوشش می‌دهد.

آقای کوه گفت:

سنگاپور و ایالات‌متحده منافع عمیق متقابلی در بهبود همکاری‌های سایبری دارند، به‌ویژه اینکه امنیت سایبری به عاملی کلیدی برای استفاده از مزایای دیجیتالی شدن برای رشد اقتصاد و بهبود زندگی تبدیل شده است.

خانم جن ایسترلی هم گفت:

سنگاپور و ایالات‌متحده منافع عمیق متقابلی در بهبود همکاری‌های سایبری دارند، به‌ویژه اینکه امنیت سایبری به عاملی کلیدی برای استفاده از مزایای دیجیتالی شدن برای رشد اقتصاد و بهبود زندگی تبدیل شده است.

مطالعه بیشتر: دستورالعمل‌هایی برای جلوگیری از وقوع حوادث حملات سایبری اخیر

خانم جن ایسترلی هم گفت:

ماهیت بدون مرز تهدیدات سایبری، همکاری بین‌المللی را به بخش کلیدی رویکرد دولت فعلی آمریکا در زمینه امنیت سایبری تبدیل کرده است. این تفاهم‌نامه به ما امکان می‌دهد مشارکت فعلی خود را با سنگاپور تقویت کنیم تا بتوانیم به‌طور مؤثرتری برای دفاع جمعی در برابر تهدیدهای امروز و ایمن‌سازی در برابر خطرات فردا همکاری کنیم.

آژانس امنیت سایبری سنگاپور در همین راستا گفت:

این نوع تفاهم‌نامه‌ها به حوزه‌های جدیدی مانند فناوری‌های مهم و تحقیق و توسعه نیز گسترش خواهد یافت.

در اقدامی دیگر وزارت دفاع هر دو کشور برای نهادینه‌سازی همکاری سایبری بین این دو نهاد دفاعی یک تفاهم‌نامه همکاری در حوزه سایبری امضا کردند.

این تفاهم‌نامه که در 20 اوت امضا شد، همکاری در زمینه به اشتراک‌گذاری اطلاعات، تبادلات عملیاتی و فنی و همچنین همکاری در ایجاد ظرفیت‌های منطقه‌ای بین این دو کشور را افزایش می‌دهد.

وزارت دفاع سنگاپور نیز روز دوشنبه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد:

چنین همکاری‌ها و تعاملاتی ازنظر حرفه‌ای ارزشمند هستند و به ایجاد درک متقابل کمک می‌کنند و اشتراک‌گذاری اطلاعات و همکاری بین شرکای معتمد در ظرفیت‌سازی را تسهیل می‌کنند.

سومین تفاهم‌نامه همکاری در حوزه امنیت سایبری بین مقامات مالی (بانک مرکزی) سنگاپور و وزارت خزانه‌داری آمریکا با هدف حفظ و تقویت روابط دوجانبه امضا شد.

این تفاهم‌نامه که در 11 اوت امضا شد، به اشتراک‌گذاری اطلاعات مربوط به بخش مالی را پوشش می‌دهد که مقررات و راهنمایی‌های امنیت سایبری، حوادث امنیت سایبری و اطلاعات مربوط به تهدیدات امنیت سایبری را شامل می‌شود.

بانک مرکزی سنگاپور هم در اطلاعیه روز دوشنبه خود خاطرنشان کرد:

آموزش کارکنان، بازدیدهای مطالعاتی و تمرینات امنیت سایبری فرامرزی نیز انجام خواهد شد.

بازنشر: سایبربان

پاسخی بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *